Privacybeleid
Uw privacy en de bescherming van uw persoonlijke gegevens zijn belangrijk voor ons. Daarom willen we u via dit privacybeleid zo transparant mogelijk uitleggen hoe we uw persoonlijke gegevens verzamelen, waarom we ze verzamelen, hoe we ze willen gebruiken, en hoe we er in het algemeen mee willen omgaan.
Lees ook ...
Voor een volledig beeld over uw privacy en ons beleid omtrent persoonsgegevens raden wij u aan ook ons cookiebeleid aandachtig te lezen.
Laatste update: 12 april 2019
Beheer website en privacybeleid
Deze website en dit privacybeleid worden beheerd door de Koninklijke Harmonie Concordiavrienden, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Eeuwfeeststraat 22, 2870 Puurs-Sint-Amands (hierna ook: 'Harmonieorkest Concordiavrienden', 'de Concordiavrienden', 'de vereniging', 'wij', 'ons' of 'onze'). Voor alle vragen en opmerkingen in verband met deze website en deze kennisgeving kunt u contact met ons opnemen via e-mail (info@concordiavrienden.be) of per post (Koninklijke Harmonie Concordiavrienden Kalfort vzw, p/a Donkstraat 124, 2870 Puurs-Sint-Amands).
Wij kunnen het privacy- en/of cookiebeleid op elk moment wijzigen. De meest recente versie van het privacybeleid is steeds op deze pagina terug te vinden. Oudere versies zullen in ons archief worden opgeslagen. Contacteer ons als u deze wil raadplegen.
Daarnaast is ook het privacy- en cookiebeleid van Weebly (het platform waarop deze website wordt gebouwd) van toepassing, dat u hier kunt terugvinden.
Wij kunnen het privacy- en/of cookiebeleid op elk moment wijzigen. De meest recente versie van het privacybeleid is steeds op deze pagina terug te vinden. Oudere versies zullen in ons archief worden opgeslagen. Contacteer ons als u deze wil raadplegen.
Daarnaast is ook het privacy- en cookiebeleid van Weebly (het platform waarop deze website wordt gebouwd) van toepassing, dat u hier kunt terugvinden.
Toepassingsgebied
Dit privacybeleid is van toepassing op deze website (www.concordiavrienden.be), zijn subwebsites (bijvoorbeeld http://kaarten.concordiavrienden.be) en op deelnames aan activiteiten, bezoeken, acties, wedstrijden, ... georganiseerd door de Concordiavrienden. Dit privacybeleid geldt zowel voor onze leden als voor niet-leden.
Hoe verzamelen wij persoonlijke gegevens?
Wij verzamelen persoons- en contactgegevens op verschillende manieren:
- u deelt deze aan ons mee: als u op onze site (bijv. via het contactformulier), via een subwebsite (bijv. bij het aankopen van kaarten) via onze pagina's op sociale media (bijv. Facebook), via een online platform waarvan wij gebruik maken (bijv. Google Formulieren), via e-mail, in persoon of via andere wegen gegevens aan ons meedeelt, kunnen wij uw persoonlijke gegevens verzamelen;
- wij verkrijgen (bijkomende) gegevens via derden: wij kunnen uw persoonlijke gegevens ook aanvullen met informatie uit andere betrouwbare bronnen, zowel van online- als offline-verstrekkers van gegevens (bijv. u betaalt uw toegangsticket voor een concert, en via uw bankoverschrijving ontvangen wij uw adresgegevens; (voor leden:) u bent aangesloten bij Vlamo en uw gegevens worden met andere verenigingen gedeeld);
- u maakt gebruik van onze website: wij verzamelen (door middel van cookies en andere technologieën) gegevens over u als gebruiker van onze website en over de wijze waarop u deze gebruikt; het gaat hierbij onder meer over uw IP-adres, de pagina's die u bekijkt, de links die u aanklikt, het tijdstip waarop u onze site bezoekt, uw browser, het merk en besturingssysteem van uw toestel, enz. (voor meer info, raadpleeg ons cookiebeleid).
Waarvoor gebruiken wij de verzamelde gegevens?
Wij verzamelen uw persoonlijke gegevens en gebruiken deze:
- om u diensten en producten te kunnen leveren, om met u te communiceren en om uw feedback te verwerken (uitvoering overeenkomst);
- om u te herkennen als gebruiker van onze website of gebruiker/afnemer van onze diensten/producten (zodat we u niet steeds opnieuw om uw gegevens moeten vragen) (toestemming);
- om onze diensten te analyseren en te verbeteren (bijv. wij gaan na welke webpagina's minder worden bezocht dan andere, en proberen de inhoud van deze pagina's te verbeteren) (toestemming);
- voor reclamedoeleinden (toestemming) (bijv. Quantcast trackt uw webactiviteit om u aangepaste advertenties te tonen) (voor meer info, raadpleeg ons cookiebeleid);
- om u op de hoogte te houden van onze producten, diensten en activiteiten (bijv. wij sturen u een uitnodiging voor ons volgende concert); u kunt ons steeds laten weten indien u niet langer wenst dat wij u hierover contacteren: deze elektronische communicaties bevat een 'uitschrijflink' (toestemming);
- (voor leden:) voor onze interne communicatie (gerechtvaardigd belang);
- (voor leden:) voor het bekomen van subsidiëring door de overheid (wettelijke verplichting).
Welke persoonlijke gegevens verzamelen wij?
Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij volgende persoonsgegevens van u vragen, opslaan en verwerken:
Daarnaast maken wij ook gebruik van foto's en video- en audio-opnames in onze interne en externe communicatie.
Wij gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens hebben verkregen.
- persoonlijke identiteits- en contactgegevens: voornaam, familienaam, verenigings- of bedrijfsnaam, afbeelding, stem, adres, telefoonnummer, gsm-nummer en e-mailadres;
- persoonlijke kenmerken: geslacht en geboortedatum;
- praktische gegevens: gewenste aanspreking, (voor leden:) muzikale opleiding en contactpersoon (bijv. voor in geval van nood).
Daarnaast maken wij ook gebruik van foto's en video- en audio-opnames in onze interne en externe communicatie.
Wij gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens hebben verkregen.
Geven wij uw gegevens door aan derden en verwerkers?
Tenzij u hiervoor uw toestemming hebt gegeven of wij juridisch verplicht zijn dit te doen, zullen wij uw persoonlijke gegevens nooit doorgeven, verkopen, enz. aan derde partijen. U heeft het recht deze toestemming te allen tijde in te trekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking. Wij kunnen voor de hierboven beschreven doeleinden persoonsgegevens verstrekken aan partijen die (ook) gevestigd zijn buiten de EU, zoals Dropbox, Microsoft, Google, Facebook enz.
Enkel bepaalde leden van onze vereniging krijgen, in functie van de door hen opgenomen taken en verantwoordelijkheden, toegang tot de gegevens. In bepaalde gevallen en indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden zullen bepaalde derden echter wel toegang krijgen tot de gegevens die over u worden verzameld, zoals:
Met uitzondering van overheidsinstanties geven wij geen persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen.
Enkel bepaalde leden van onze vereniging krijgen, in functie van de door hen opgenomen taken en verantwoordelijkheden, toegang tot de gegevens. In bepaalde gevallen en indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden zullen bepaalde derden echter wel toegang krijgen tot de gegevens die over u worden verzameld, zoals:
- leveranciers/partners/dienstverleners: om onze diensten te leveren doen wij soms een beroep op een aantal onafhankelijke bedrijven of dienstverleners, zoals voor het verzekeren van onze leden, voor het leveren van aantal infrastructuur- of IT-diensten (webhosting, opbouw websites), voor het uitvoeren van betalingstransacties via onze diensten, voor het uitvoeren van enquêtes, enz. Het is mogelijk dat dergelijke bedrijven in het kader van hun opdracht toegang krijgen tot bepaalde gegevens en informatie. Wij laten dit enkel toe in de mate dat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van hun opdracht en deze bedrijven de nodige garanties bieden ten aanzien van de toegang en eventueel gebruik van deze gegevens en informatie;
- sociale media: bepaalde webpagina's bevatten sociale media-'knoppen' van sociale netwerken zoals Facebook e.d. Deze laten u toe op deze platformen informatie te delen. Deze knoppen worden uitgevoerd en beheerd door de sociale netwerken zelf. Wij hebben geen controle op de toepassingen die deze bedrijven met deze knoppen maken. Wij raden u aan de gebruiksvoorwaarden en privacybeleid van deze sociale netwerken door te nemen. Voorliggend privacybeleid regelt enkel het gebruik van de gegevens die door het Harmonieorkest Concordiavrienden worden verzameld;
- autoriteiten: in bepaalde omstandigheden zullen wij uw gegevens moeten delen met of doorgeven aan de autoriteiten. Dit kan bijvoorbeeld zijn om te voldoen aan de wet of een rechtelijke beslissing, om fraude of beveiligingsproblemen te detecteren en aan te pakken, of om onze eigen rechten te beschermen.
Met uitzondering van overheidsinstanties geven wij geen persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen.
Bewaartermijn
Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist, namelijk:
- voor foto's en video- en audio-opnames: deze worden voor archiveringsdoeleinden permanent bewaard behalve indien expliciet verzocht wordt om deze te verwijderen. Groepsfoto's worden permanent bewaard. Enkel de toestemming gegeven voor het maken, publiceren en verspreiden van individuele foto's kan worden ingetrokken. De toestemming gegeven voor het maken, publiceren en verspreiden van video- en geluidsopnames is onherroepelijk;
- daarnaast, voor contactpersonen: vijf jaar (de back-upperiode van onze gegevensbestanden) nadat de toestemming wordt ingetrokken;
- daarnaast, voor leden: vijf jaar nadat het lidmaatschap formeel wordt opgezegd en alle restitutieverplichtingen zijn nagekomen, met uitzondering van de voornaam en familienaam, die voor archiveringsdoeleinden permanent bewaard worden behalve indien expliciet verzocht wordt om ook deze te verwijderen.
Hoe kunt u uw gegevens beheren en eventueel verwijderen?
U kunt op elk moment inzage vragen van de persoonlijke gegevens die wij over u verzameld hebben, u kunt deze laten vervolledigen of aanpassen, of laten verwijderen. Hiervoor neemt u gewoon contact met ons op. Dit geldt evenzeer voor foto's en video's. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door één van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Als u uw rechten uitoefent, vragen we u zo specifiek mogelijk te zijn, zodat we uw vraag concreet en correct kunnen behandelen. We wijzen er ook op dat we uw identiteit redelijkerwijs moeten kunnen verifiëren om uw rechten uit te oefenen, zodat we kunnen vermijden dat iemand anders ze uitoefent. Om uw identiteit te controleren vragen wij u om een kopie van uw identiteitskaart mee te sturen. We raden u sterk aan om daarbij uw pasfoto onzichtbaar te maken en erbij te vermelden dat het om een kopie gaat.
U heeft ook steeds het recht u te verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing-doeleinden. Voor meer info, raadpleeg ons cookiebeleid.
U heeft ook steeds het recht u te verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing-doeleinden. Voor meer info, raadpleeg ons cookiebeleid.
Hoe worden uw gegevens beveiligd?
Wij vinden het belangrijk dat uw gegevens op een veilige manier worden behandeld. Daarom hebben we bijvoorbeeld volgende maatregelen genomen:
- onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens;
- alle personen die namens ons van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden tot de geheimhouding daarvan;
- wij maken gebruik van verschillende moderne platformen en beveiligingstechnologieën om uw gegevens op gepaste wijze te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, gebruik, verlies of openbaarmaking;
- wij hanteren een gebruikersnaam- en wachtwoordbeleid op onze systemen;
- wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten. Deze back-ups worden bewaard in een afgesloten ruimte.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. Wij werken zeer graag mee aan een oplossing. U hebt daarnaast ook steeds het recht een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit; dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.